pátek 25. srpna 2017

Řidiči, vozíčkáři a bezdomovci

Jací jsou tu v SLC?

Řidiči jsou nezvykle slušní, všechny příchozí mile pozdraví, poděkují za to, že jim ukážete "šalinkartu" a při výstupu vám popřejí hezký den.

Vozíčkáři to mají v "MHD" luxusní. Snad proto jich jezdí autobusem velká spousta. Řidič vysune plošinku, sklopí sedadla, pomůže vozíčkáře natočit do správné polohy, zapásuje ze dvou stran...vše s úsměvem a beze spěchu!

Bezdomovců a žebráků je tady velká spousta. Hlavně v centru. Občas mě nějaký osloví. Velmi slušně a ačkoli nic nedostane, popřeje mi hezký den...

Včera jsem cestovala s klukama do juda. Měli jsme napilno. Do 1. spoje (ze tří) nastoupila parta tří (od pohledu) starších bezdomovců (nebo velmi slabých sociálních případů nebo ožralů...?), jeden z nich na vozíčku. Řidič i tato parta spolu jednali neuvěřitelně klidně a slušně. Nestačili jsme se divit. V průběhu této jízdy jsme zjistili, že kluci mají prázdné karty. Na přestup jen tak 3 minuty. Řidiči přijímají jen přesné částky (cca 2$), já měla nejmenší 20$. Začala jsem se vyptávat jednoho čekajícího, co a jak... Na zastávku došla naše parta z předchozího spoje. Slyšeli asi, o čem se bavíme. Jeden z nich začal počítat, kolik budeme potřebovat, houkl na svého kámoše (vozíčkáře), zda nemá drobné za dvacku. Ten něco dlouze šudlil v peněžence (tak nějak jsem ho podezírala, zda je schopen napočítat do dvaceti...) a vytáhl přesnou částku. A když pak zjistil, že nemám ani půldolar, který budu potřebovat, dorozměnil mi ještě i na mince.
Opravdu srdečně jsem jim poděkovala a nastoupila do přijíždějícího autobusu.

To byla pro mě dobrá lekce! Nepředjímání...

Žádné komentáře:

Okomentovat