neděle 13. srpna 2017

Jak jsme startovali internet

Místní člověk se dovede obejít bez přírody, bez pohybu, bez společnosti ostatních lidí, ale jedna věc je tady úplně zásadní. A tou je rychlý internet. I pustili jsme se do shánění internetu pro náš nově pronajatý byt. Od místní pronajímací kanceláře jsme dostali jména dvou poskytovatelů pevné linky internetu. Podíval jsem se na jejich internetové stránky, zjistil srovnatelné ceny, naslinil prst a vytušil, že nejdřív oslovím firmu Xfinity. Přátelské uvítání, dlouhé čekání, další přátelské uvítání, dlouhé vyptávání a přátelské rozloučení. Odešel jsem s modemem, krabičkou s káblíky a s vyřízeným připojením 25 Mbps, coby nejnižší rychlost, kterou prý nabízejí... za $60 na měsíc... polknul jsem trochu naprázdno...

Doma jsem natěšeně vybaloval modem a káblíky a těšil se na spojení se světem... Jenže ejhle, v balení chybí napájecí káblík... a bez něj prostě internetový modem nezapojíte. Volám do Xfinity, jedu znovu do jejich obchodu, příjemné přivítání, rychlé předání, krátká omluva typu: "To víte, jsme velká firma..." Znovu zapojuju modem, světýlka blikají, čekám půl hodiny, než se světýlka ustálí, volám podle návodu na linku Xfinity, abych náš internet aktivoval: přeříkám všechna možná čísla, číslo internetového účtu, číslo telefonu, datum narození, číslo použité kreditky... a nic... přítel na telefonu Xfinity se začíná potit a nemůže nás zaktivizovat... systém mu to prý nebere... volá svému Xfinity guru a zjišťuje, jak má se sytémem a s námi zacházet... guru poradil, kolega na telefonu se tváří, že je už vše v pořádku... tu mi vypadne telefonní signál mého mobilního operátora (T-Mobile, pokrytí GSM signálem je u nás vynikající, říkají internetové přehledy, tak proč mi každou chvíli vypadává?). Ale pokračuji v internetování a ono nic... nic nefunguje... pak najednou funguje... pak najednou nefunguje... pak najednou... atd. Ježí se mi všechny vlasy, děti se radši uklízejí do pokojíčku, Hanka mě lituje... Přihlašuju se do svého nového Xfinity účtu. třeba něco najdu... zadávám všechna možná čísla... číslo internetového účtu, předaný login a heslo... a nic, přihlášení nefunguje... Naježené vlasy se ještě víc naježují, děti zalízají hlouběji do pokojíčku... třeba se to další den nějak usadí... ale ono ne... další den volám znovu do Xfinity (každý hovor začíná několikaminutovým prokousáváním se automatickým menu a čekáním na volného operátora). Přítel na telefonu mi na dálku zaktualizuje firmware modemu a ujišťuje mě, že už to bude fungovat. Tak nevím... Doma internetujeme a nejdnou neinternetujeme a pak chvilku internetujeme a pak neinternetujeme.... dětem u přerušeného večerníčku z youtube vstávají vlasy rozčilením, že se nemůžou dodívat... uklízíme se s Hankou radši do ložnice... vzduchem létají ostrá slova na adresu Xfinity.

Další den balím modem, káblíky a předávám všechno zpátky v obchodě Xfinity, kde mi potvrzují, že vidí, že jde o chybu modemu nebo jejich připojení. Nabízí mi dvojnásobnou rychlost za stejnou cenu. Odmítám být testerem neschopné firmy a s velkým pocitem ulehčení odcházím.

Mířím ke konkurenčnímu poskytovateli CenturyLink... tady to zkrátím, vcelku to funguje, jenom nějak podezřele pomalu, ale za $25 měsíčně... tak si budu už jenom stěžovat na rychlost... ale funguje. Tečku za mým Xfinity dobrodružstvím udělal nejdřív email, kde Xfinity psalo, že se mu po mně už teď stýská a že lituje, že jsem odešel... a další den mi přišla od Xfinity SMSka, kde mě Xfinity nadšeně zdraví a doufá, že si užívám jejich skvělých služeb. Soudruzi někde udělali chybu...



1 komentář:

  1. A tečku našemu rozloučení s Xfinity zasadili kluci, když potom roztrhali obálku od Xfinity, co nám došla do schránky. Zapomněl jsem jim říct, že nám od nich měl přijít šek na $50, které jsme jim zaplatili. Tak buď obálky roztrhali i s šekem nebo nám ještě příjde, uvidíme...

    OdpovědětVymazat